Blog

Magyarország műszaki cikk apróhirdetési oldala, DPS.hu!

Az ötlet:

 2016 tavaszán, egyik reggel a használt autón nézegettem a replika autók aloldalt, és rátaláltam egy tűzpiros, F40-es Ferrari-ra, 2 literes benzines, eredeti fényszórók, könnyű üvegszálas kasztni, széles króm felni. Kicsit viseltes állapotban, de én imádok bütykölni így ez inkább előny volt mint hátrány. Mondanom sem kell rögtön rabul ejtett. A vétel ár 350 000 forint volt, én meg alkalmilag munka nélküli. Kellett egy ötlet. Hogy szerezhetnék rövid időn belül ennyi pénzt, plusz az átírás, a kötelező biztosítás...stb. 
 
 Minden hónapban megveszem a Forbes magazint, rettentő inspiráló magazin, sok érdekes emberrel akik a semmiből jöttek és két kezükkel felépítettek milliárdos vállalkozásokat. A wc-n ülve olvasgattam, lapozgattam, és rátaláltam Vári Gergő történetére és a Profession.hu apróhirdetési oldalra. Hasonló körülmények között nőttünk fel, hasonló célokkal, elszántsággal, rögtön magaménak éreztem a történetét. Agyamba atom villanásképp berobbant egy ötlet. Kell egy hirdetési oldal.
 
 Jól van, neki látok! Színes kartonokból rajzoltam design tervet, aloldalakat, kategóriákat.
Eleinte mindent lefedő hirdetési oldalt szerettem volna, de az nem én lettem volna. A teljesség kedvéért tudni kell hogy első HiFi-met 12 évesen építettem lomtalanításból összeszedett kacatokból (szegény Édesanyám). 13 évesen egy műszaki cikk üzletben azt hazudtam hogy 16 éves vagyok és műszerésznek tanulok, így felvettek gyakornoknak. A probléma ott kezdődött mikor keresték az iskolát ahova járok, hogy elintézzék a bejelentésemet. A gyors gondolat menet után leszűkítettem a tervet egy igen speciális cél közönségre. 
 

A megvalósítás: 

Kell egy domain, egy tárhely és egy software. Nézegettem az ingyenes demókat a WIX, a Worldpress és megannyi más oldalon, de egyik sem volt az igazi. Napokat heteket töltöttem el a keresgéléssel, mert ez adja meg az igazi alapját az oldalamnak. Találtam egy nagyon profi apróhirdetési oldalt, a bérléscentrumot, és felkerestem a készítőjét. Így találtam rá Horváth Zsoltra és a webhaszon.hu ra. 

Rövid értekezés után elküldtem neki a domaint beregisztrálni, elintézte a tárhelyet felépítette az oldalt. Egyik nap jött munka közben jött egy e-mail: Kész van az oldalad, elkezdheted szerkeszteni. Még jó öt óra volt a munka időből, de majd meg haltam hogy láthassam. Ilyenkor valahogy lassabban telik az idő. Hazaértem, elindítottam a gépem megnyitottam a linket, és elmorzsoltam egy könnycseppet, olyan csodálatos munkát végzett ez az ember. Tudtam hogy profi lesz, de hogy ennyire? Remélni sem mertem. Utána lévő három napban, nem aludtam, megszerkesztettem a kategóriákat, képeket, meta elemeket, leírásokat, cikkeket...stb. Zsolt mondta hogy egy hét mire mindent megszerkesztek, de kiszámoltam ha nem alszok akkor három nap alatt megvan, és így is történt. :) Így született meg életem értelme Magyar ország műszaki cikk hirdetési oldala a dps.hu! 


 

 Igaz elég kezdetleges formában, hisz semmi közöm nem volt, sem az oldal kezeléséhez, sem a marketinghez sem semmihez ami az online világhoz kapcsolódik. Eleinte rengeteg blogot, cikket olvastam, youtube videókat néztem, kereső optimalizálásról, kreatív tartalmak szerkesztéséről, kampányok indításáról, kampány kezelésekről...stb. Kerestem az utam az online világban. Nevet akartam szerezni, titkon arról álmodoztam hogy egyszer valaki úgy jön be az üzletünkbe, hogy láttam xy hirdetést a dps.hu-n. Hirtelen eredményeket akartam. Elkezdtem hirdetni a google adwords rendszerében (természetesen semmi fogalmam sem volt se a kulcs szó kutatásról, se a marketing szövegezésről...stb). Egy százezres után, rájöttem hogy előbb tanulni kellet volna. Néhány kampánnyal később már elég jól konvertáltak a hirdetéseim, és megjelentek a hirdetők. Az alap konverzió a hirdetés feladás volt, hogy legyen kellő mennyiségű és minőségű tartalom amit ki tudok ajánlani a vásárlóknak. A google webmester eszközökbe láttam hogy ennek hatására elkezdett felkúszni az oldal a google rang listán. Elkezdtem figyelni hogy mire és hogyan keresnek az emberek, hogy érdemes jól megírni a hirdetéseket. Az oldalon készítettem egy kis segítség nyújtó szösszenetet, Okos hirdetés elkészítési tanácsok itt.  
Nem hiszem hogy sokan olvassák, pedig sokat számít egy jól megszövegezett hirdetés. 
 
 Egy időre stagnált az oldal. Kimentem meglátogatni Édesanyámat Londonba (röpke 6-7 hónapos látogatás) ;) . London varázslatos, mintha egy filmben élne az ember, aminek a történetét maga írja. Sajnos a varázslat ellenhatása az volt hogy teljesen elfeledkeztem az oldalról. Nagy nagy hiba, most már tudom. Hazatértemkor egy haldokló oldal látszatát keltette, alacsony hirdetés szám, kis tartalom, rossz minőségű tartalom, kevés látogató. Ránéztem a testvér honlapra, és láttam hogy elképesztő eredményeket ért el, addig amíg én Harry Potter módjára elvesztem a Zseb kosz közben. Gondoltam ráírok a tulajra Petik Rolandra, hogy egy kis információt kérjek, legrosszabb esetben elküld melegebb éghajlatra. Nagy meglepetés ért amikor válaszolt az e-mailemre, pláne ahogy reagált. Elképesztően kedves és segítő kész volt, rengeteg könyvet, céget, ingyenes oktatásokat ajánlot, egy új szemléletet, hogy hogy is kell állni egy ilyen oldalhoz, mint ember,, mint marketinges, mint szolgáltató...stb. Azóta a marketing budget 70 százalékát könyvekre, oktató anyagokra költöm, és a maradék 30 százalék is bőven elég hogy a megfelelő szűk célpiacot odavonzzam.Eleinte a FACEBOOK kampányaimnál volt hogy 120 forintot fizettem kattintásonként, mára már az átlag 3-6 forint közt van, de volt már 2,8 forint per kattintás is. Ha ezeket az informmációkat előbb tudtam volna most nem itt tartanék...... A könyvek amiket nagyon ajánlok minden kezdő és haladó honlap tulajnak az ez a kettő: Molnár Ferenc Like-ból vagyont és az Online katapultos fiúk Online vevőszerzés csúcsra járatva című könyveket. Az utóbbit érdemes facebookon is követni a Keddi live videóik miatt is, sok hasznosat lehet tőlük tanulni. 
 
 
 
 
 
 

Hirdetés feladás a DPS.hu ra!

DPS.hu az országban egyedülálló műszaki cikk próhirdetési oldal. 

Fő célunk hogy létrehozzuk Magyarország műszaki cikk hirdetési közösségét, ahol a hirdetők és a vásárlók egymásra találnak. 

 

 

Ebben a cikkben arra szeretnénk rámutatni hogy hogyan tudsz, hogyan érdemes, és hogy miért érdemes nálunk feltölteni a hirdetésed.

Első lépésként rá kell kattintani hirdetésfeladás gombra (nem kell meigijedni ha még nem regisztrált felhasználónk, az csak utána lesz pár kitöltendő mező), ezután elő jön egy legördülő menü. Itt tudjuk kiválasztani a főkategóriát, melynek kiválasztása után elő jön egy második legördülő menü, ahol az alkategóriát választhatok ki. Példa kedvéért én kiválasztottam a szerszám barkács főkategóriát, utána a kézi kisgépek alkategóriát. Ekkor előjött a hirdetés részletei alcímke. 


Elsőnek a rövid leírást kéri be. Ide írhatjuk a termék márkáját, típusát, azt hogy eladó, vagy esetleg ilyet keres. 

A hozzánk feladott hirdetéseket a google hetente beindexeli, és onnantól már a google keresőjében is megtalálható! Nagyon fontos hogy a rövid leírást jól szerkesszük meg, hiszen ez kerül a google keresőjébe és ezt látják meg a vásárlók elsőként. Okos hirdetés elkészítési tanácsok itt!

 

Legyen rövid (hiszen nem sok karakter áll rendelkezésre), és mégis legyen benne minden amit tudni kell. Nehéz feladat de nem lehetetlen. Abszolút rossz példa: Laptop eladó... Laptop kategóriába valószínűleg nem hűtőt fognak meghirdetni. A helyes valahogy így néz ki Pl.: Acer Aspire V5 4Gb RAM 1TB HDD Core i3 Olcsón.

Következő kitöltendő mező az ár amit kapni szeretnénk érte, vagy amennyit ajánlunk érte. Ezután következik a hossú leírás melynek első három sora legördülő menü, ezek a következők: Állapot, Energia osztály, Garancia, és egy szám ami a teljesítményt mutatja. Ezek a mezők kitöltése fontos, hiszen nem csak a hirdetés adatlapján jelenik meg, hanem a listában is. Erre kattintanak az emberek. Végezetül van még a termék leírása, mely akár 2000 karakter is lehet. Ide írjuk be az esetleges sérüléseit, állapotot, mindent amit tudni érdemes róla. Ezután már csak a képeket kell feltölteni, amiből akár 10 darab is lehet. Ez a hirdetések egyik legfontosabb eleme, hiszen a képes hirdetésekre akár 10 szer annyian kattintanak. 

 

 

 

Mobil barát hirdetési oldal, hirdetés feladás. 

 
Végre elérkeztünk addig a napig hogy a hirdetési oldal mobilra is optimalizálva van. Nagyon fontosnak tartjuk hogy a meglévő tartalom böngészése mellett a hirdetés feladás is könnyen kezelhető legyen akár mobiltelefonon akár táblagépen is. A letisztult oldal és az egyszerű felhasználhatóság volt a fő szempont, még a képeket és a banneres hirdetéseket is levettük a jobb használhatóság érdekében. Csináltunk egy rövid kis videót, hogy bemutassuk hogy is néz ki, hogy hogy lehet használni.